Bez kategorii

Marketing bloga – jak go przeprowadzić?

Blogowanie stało się dziś niezwykle popularne, a wiele osób prowadzi swoje blogi także w nadziei, że przyniosą im one stały dochód pasywny dzięki rozmaitym programom afiliacyjnym. Bez narzędzia, jakim jest marketing blog nie będzie jednak w sieci widoczny, więc powinno się zadbać odpowiednio o jego promocję.

Organiczne wyniki wyszukiwania, czyli SEO

Skuteczny, w przypadku strony, jaką jest blog marketing opiera się między innymi na pozyskaniu autentycznego, czyli organicznego, ruchu. Osiąga się to dzięki działaniom SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacji wyników wyszukiwania.

Celem SEO jest takie konstruowanie strony internetowej i obecnych na niej treści, by były one przychylnie poostrzegane przez algorytmy indeksujące w wyszukiwarce, które nagradzają wartościowe dla internautów strony awansem w hierarchii wyników wyszukiwania.

Jeżeli prowadzi się w ten sposób marketing blog będzie lepiej widoczny w sieci często po upływie nawet kilku miesięcy, lecz efekt będzie dość trwały, a pozyskany ruch będzie znacznie bardziej wartościowy od tego pozyskanego przez reklamę płatną, która jest zresztą dla większości blogerów nieosiągalna ze względu na wysokie koszty.

Jaka inaczej można promować bloga w sieci?

Prowadząc stronę, jaką jest blog marketing nie powinien jednak ograniczać się tylko do działań SEO, a bardzo często to nie z wyszukiwarki grupa docelowa trafia na daną stronę. Ogromną rolę w dzisiejszym marketingu internetowym odgrywają bowiem media społecznościowe i zdarza się, że blog, który jest mało widoczny w przeglądarce, przyciąga olbrzymi ruch właśnie przez social media.

Prowadzony w przypadku bloga marketing może między innymi wykorzystywać dwie najlepsze dla jego promocji platformy, jakimi są Pinterest i Twitter. Popularność obu serwisów jest w Polsce olbrzymia i przerosły one Facebooka pod względem potencjału marketingowego.

Prowadząc marketing bloga, powinno się dodatkowo korzystać z rozmaitych narzędzi marketingowych i analitycznych. Bardzo ważne jest korzystanie z narzędzi do zarządzania marketingiem w social mediach, w tym do planowania postów. Do tego obowiązkowo powinno się korzystać z Google Analytics, a także wbudowanych narzędzi reklamowych na Twitterze i Pintereście, które są płatne, jednak nawet przy bardzo małym budżecie można uzyskać dzięki nim spory poziom konwersji, jeżeli dobrze skonstruuje się kampanie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You May Also Like

Czym jest faktura uproszczona?

Konieczność uszczelnienia systemu podatkowego VAT w Polsce spowodowała, że w roku ubiegłym zostały wprowadzone pewne zmiany, które z jednej strony miały wesprzeć kontrolę skarbową, ale z drugiej miały być udogodnieniem…
View Post