Bez kategorii

Czy analityka internetowa jest potrzebna?

Internet jest bez cienia wątpliwości bardzo specyficznym i niewdzięcznym medium dla agencji reklamowych – dzieje się tak dlatego, że ulega on nieustannym wręcz przeobrażeniom. Codziennie pojawiają się nowe trendy, codziennie te od jakiegoś czasu aktywne stają się zupełnie przestarzałe, a firmy, które chciałyby w jakiś sposób wykorzystać aktywność internautów w danej sferze muszą ciągle trzymać na pulsie i dostrzegać, jaki ruch w internecie ma określoną wartość marketingową a jaki wręcz przeciwnie.

Analityka marketingowa – klucz do skutecznego marketingu

I w tym miejscu z pomocą przychodzi właśnie analityka internetowa. Osoby operujące w ramach tego typu działalności, czyli po prostu analitycy internetowi, zawodowo zajmują się monitorowaniem przepływu treści w internecie. Robią to pod względem stricte naukowym i opierają się w dużej mierze na liczbach, które w żaden sposób nie są w stanie zakłamać rzeczywistości i najczęściej ukazują faktyczny stan rzeczy. Wydaje się, że nie jest to szczególnie dynamiczne zajęcie, ale rzeczywistość jest radykalnie odmienna: analitycy internetowi muszą działać bardzo szybko, jeśli w internecie pojawi się trend, który ma określoną wartość marketingową i będzie można go wykorzystać na korzyść marki, dla której dokonują oni działań analitycznych. Jest tak dlatego, że trendy w internecie przemijają równie szybko, jak się pojawiają. Internauci z całą pewnością docenią w większości przypadków, jeśli firma odniesie się w jakiś sposób do aktualnych wydarzeń – to zbuduje w ich oczach wizerunek firmy jako marki bardzo przyjaznej i godnej zaufania. Problem polega na tym, że jeśli odniesienie do wydarzeń pojawi się choćby minimalnie zbyt późno, firma wielu osobom wyda się po prostu sztuczna w swoim dążeniu do zyskania sympatii ze strony potencjalnych klientów, więc działanie reklamowe nie przyniesie zysku – ba, może wręcz przynieść stratę.

Dynamiczny marketing to dobry marketing

Właśnie z tego powodu analityka marketingowa jest we współczesnych czasach niezwykle wręcz potrzebna. Żyjemy w czasach, które nie wybaczają błędów w kwestiach reklamowych – wpadki wizerunkowe internauci zapamiętują na długo, o wiele dłużej niż marketing faktycznie udany i dobrze zrealizowany. Analityka internetowa jest w wielu firmach konieczna i warto na niej nie oszczędzać – inwestycja bezsprzecznie się zwróci.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You May Also Like

Kiedy można wykorzystać RTB marketing?

Wykorzystanie marketingu RTB to sposób na uwiarygodnienie korzyści dla klientów. Jest to doskonały sposób na budowanie wiarygodności marki oraz produktu. Natomiast trzeba brać pod uwagę, że ten typ marketingu może…
View Post

Przyszłość rozszerzonej rzeczywistości

Wygoda, którą zapewniło nam wprowadzenie augmented reality software jest nieoceniona. Kiedy jedziesz samochodem do pracy, zostajesz poinformowany o warunkach drogowych i ostrzega przed ewentualnymi zagrożeniami. Potrzebujesz zaplanować dzień. Masz okulary,…
View Post

Kalendarz biurkowy – gdzie, jaki i dlaczego?

Chociaż współczesna doba cyfryzacji i technologii niemal przejęła kontrolę nad każdym aspektem życia, wciąż warto skorzystać z nieco bardziej tradycyjnych opcji. Szczególnie jeśli chodzi o planowanie, standardowy kalendarz okaże się…
View Post