Bez kategorii

Kiedy należy złożyć wniosek o ogłoszenie upadłości?

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że upadłość firmy przeważnie jest ostatnią dla właściciela, a także wszystkich osób, które zasiadają w jej organach. Należy mieć świadomość, że złożenie wniosku w terminie będzie miało korzystne przełożenie na zakres odpowiedzialności.

Kto i kiedy powinien złożyć wniosek o ogłoszenie upadłości firmy?

Warto wiedzieć, że osobami uprawnionymi do złożenia omawianego wniosku o upadłość są reprezentanci spółek. W kolei w przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej będzie to przedsiębiorca. Godny uwagi jest fakt, że w przypadku spółki jawnej obowiązek będzie spoczywał na wspólniku, który będzie ponosił odpowiedzialność za ewentualne zobowiązania.

Z kolei w spółce z o.o. i akcyjnej Wniosek o ogłoszenie upadłości musi zostać złożony przez zarząd. Nie można zapomnieć, że uprawnienie będzie przysługiwało także prokurentowi. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że omawiane postępowanie upadłościowe może zostać rozpoczęte przez złożenie wniosku przez wierzyciela.

Utrata płynności finansowej

Warto wiedzieć, że dłużnik jest niewypłacalny w momencie, gdy straci zdolności do wykonywania zobowiązań pieniężnych. Doskonałym przykładem może być cofnięcie koncesji w sytuacji, gdy dana firma opierała swoje funkcjonowanie o działalność koncesjonowaną.

Z kolei w przypadku, gdy okoliczności będą mniej oczywiste, dłużnik będzie mógł skorzystać z tzw. domniemania. W najprostszym możliwym ujęciu polega to na tym, że określony dłużnik utracił zdolności do wykonywania poszczególnych zobowiązań, w przypadku, gdy opóźnienie wynosi więcej niż trzy miesiące.

Nadmierne zadłużenie a niewypłacalność

Godny uwagi jest fakt, że wspomniana definicja jest stosowana tylko do osób prawnych. Dłużnik jest niewypłacalny, gdy jego zobowiązania będą przekraczały wielkość jego majątku. Oczywiście stan ten nie może utrzymywać się dłużej, niż przez 24 miesiące.

Należy mieć świadomość, że wniosek zostanie oddalony przez sąd w przypadku, gdy majątek dłużnika nie wystarczy na zaspokojenie kosztów postępowania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You May Also Like

Kalendarz adwentowy w marketingu i reklamie

Przedświąteczny czas skłania producentów różnych branż do organizowania promocji. Zachęcające czerwone etykiety pojawiają się na sklepowych pułkach przyciągając wzrok klienta. Duża konkurencja sprawia, że coraz ciężej jest napędzać sprzedaż. Firmy…
View Post

Kiedy można wykorzystać RTB marketing?

Wykorzystanie marketingu RTB to sposób na uwiarygodnienie korzyści dla klientów. Jest to doskonały sposób na budowanie wiarygodności marki oraz produktu. Natomiast trzeba brać pod uwagę, że ten typ marketingu może…
View Post

Szybkie nadawanie paczek

Rynek usług kurierskich nieprzerwanie się rozwija, w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie zgłaszane przez klientów. Obecnie wysyła się więcej przesyłek, niż kiedykolwiek, a firmy kurierskie szukają sposobów, aby doręczać przesyłki jeszcze…
View Post