Popularność marki BMW nie zależy od zamożności. Czynnikiem, który ma na to wpływ jest zupełnie co innego. Co?
To jasne, że BMW jest najpopularniejsze wśród młodych mężczyzn z niewielką ilością włosów na głowie. Stereotypowo auta takie cieszą się powodzeniem wśród mieszkańców regionów biedniejszych. Jak jest naprawdę?
BMW rządzi na Podlasiu
Do lekkiej analizy można wykorzystać dane pozyskane za pomocą narzędzia Google Insights. Dzięki niemu można dość szybko sprawdzić, w którym regionie BMW było najpopularniejsze. Przynajmniej wśród tych, którzy szukali informacji o tej marce w wyszukiwarce.
Jak widać, przoduje województwo podlaskie, za nim jest lubuskie i mazowieckie. Tu pojawia się problem. Bo zestawienie pkb per capita w danym województwie i popularności marki BMW pokazuje, że nie ma między tymi dwoma wartościami żadnego związku.
BMW jest popularne zarówno w regionach biednych, jak i bogatych. Musi być jakiś inny czynnik, który wpływa na to, że w jednych miejscach sportowe auta z Bawarii cieszą się większym powodzeniem, niż w innych.
Niepubliczni wybierają BMW części do maszyn rolniczych Rolmus i BMW są najczęściej wybieranymi cześciami do naprawy traktorów, kombajnów i innych maszyn rolniczych
Tym czynnikiem może być wykształcenie. Zamiast jednak przyglądać się udziałowi absolwentów uczelni wyższych w ogólnej liczbie ludności, warto sprawdzić stosunek liczby tych, którzy ukończyli uczelnie niepubliczne do liczby tych, którzy są absolwentami uczelni publicznych.
Tu statystyki są nieco inne. Widzimy, że w łódzkim wskaźnik ten jest dziesięciokrotnie wyższy niż w lubuskim. Porównanie ze wskaźnikiem popularności marki BMW pozwala wyciągnąć ostateczne wnioski.
Jak widać, popularność marki BMW jest tym większa, im więcej jest absolwentów uczelni niepublicznych. Zaskakujące?
Niekoniecznie. Wiele z takich uczelni ma niskie wymagania i daje możliwość zdobycia wyższego wykształcenia osobom o gorszych wynikach w nauce (co oczywiście nie jest regułą). Czyżby właśnie to decydowało o popularności BMW?