Budowanie wizerunku marki to niezwykle istotna kwestia, gdy chcemy, by nasza firma zajmowała znaczące miejsce na rynku. W tym celu można przedsięwziąć szereg działań marketingowych, które mają ten wizerunek kreować. Można tu postawić na klasyczne działania reklamowe, ale także na te mniej konwencjonalne czy wykorzystać społeczną odpowiedzialność biznesu.
Wizerunek marki – dlaczego jest tak istotny?
Wydawać by się mogło, że najważniejsza jest jakość produktów i usług, które oferujemy naszym klientom – w końcu mamy w najlepszy możliwy sposób zaspokajać potrzeby naszych klientów. Nie jest to jednak wcale takie proste tym bardziej, że coraz częściej jakość produktów w danej branży jest na porównywalnym poziomie. Pozostaje zatem konkurowanie ceną lub też wyróżnienie się w inny sposób.
Jak się okazuje, konsumenci coraz częściej wybierając produkty danej marki, kierują się kwestiami, które mają znikomy wpływ na jakość produktów i usług. Oczekują oni, np. że firma zajmie określone stanowisko w danej kwestii. Konsumenci cenią bowiem marki o etycznym podejściu oraz przekonaniach, które odzwierciedlają ich poglądy. Stąd też część klientów tracą marki, które np. testują kosmetyki na zwierzętach czy też nie dbają o środowisko.
Działania reklamowe
Na wizerunek marki bez dwóch zdań wpływa także sposób prowadzenia kampanii reklamowej. Środki przekazu zastosowane w jej trakcie mogą wiele powiedzieć o marce, wskazać grupę społeczną, do której w głównej mierze skierowana jest oferta. Jednak nawet najlepiej poprowadzone działania marketingowe mogą nie dać oczekiwanych efektów, kiedy to klienci przywiązani są do produktów konkurencyjnej marki.
Wtedy istotna jest nie tyle jakość naszych produktów, ale konieczność przekonania konsumentów do wypróbowania naszych usług czy produktów. Musimy zatem sprawić, by nasza marka nie tylko była znana potencjalnym klientom, ale też dobrze się im kojarzyła. Rozwiązaniem może być tutaj rozdawanie drobnych upominków np. podczas różnego rodzaju konferencji i szkoleń, ale także słodyczy reklamowych z logo naszej firmy.
Słodkie upominki
Słodycze pozwolą na stworzenie pozytywnych skojarzeń z naszą marką, a tym samym zwiększą szanse na pozyskanie nowego klienta. Dlatego też warto, by wybrany przez nas producent słodyczy reklamowych znał się na rzeczy i oferował nie tylko ładne opakowanie, ale też wysokiej jakości cukierki czy czekoladki.
Obecnie tego typu słodycze producent oferuje w wielu wariantach smakowych tak, by każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Przy wyborze należy wziąć pod uwagę grupę docelową, która otrzyma słodycze. Przykładowo czekoladki reklamowe producent zaoferuje w nieco bardziej eleganckiej formie niż np. krówki czy żelki.
Niezależnie jednak od formy, w jakiej słodycze producent nam dostarcza, nie należy zapominać o ich jakości. W końcu chcemy jak najlepiej kojarzyć się konsumentom. Dlatego też powinniśmy oczekiwać, że czekoladki reklamowe producent zapewni nam możliwie najlepszej jakości.
Na wizerunek firmy wpływają zarówno wielkie kampanie reklamowe, jak i suma wielu drobnych działań. Wśród tych drugich można wymienić np. rozdawanie słodkich upominków. Jednak nie można zapomnieć, że także takie drobne działania wymagają solidności. Dlatego też producent słodyczy reklamowych, którego wybierzemy, powinien oferować dobre jakościowo produkty.
Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z http://www.gniewko-kluczewo.pl/