Bez kategorii

Jak zadbać o relacje z klientem?

Podstawą istnienia każdej firmy są jej klienci. Dobre relacje z kontrahentami to sposób na osiągnięcie sukcesu i sprawne funkcjonowanie. Co wpływa na dobre stosunki z klientami, i jak o nie dbać?

Na czas, na miejsce, na pewno

Zadowolony klient, to klient, który został dobrze obsłużone. Nie zależnie od rodzaju prowadzonej działalności możemy mieć pewność, że konkurencja w branży jest duża i wielu przedsiębiorców chciałoby przejąć klienta, który współpracuje z naszą firmą.

Jedynym sprawdzonym i pewnym sposobem utrzymania kontrahentów jest dbanie o zaspokojenie ich potrzeb. Odpowiednia obsługa oparta na terminowym i solidnym działaniu jest kluczem do sukcesu.

Jak o sobie przypomnieć?

Nie zawsze współpraca z klientami polega na systematycznych i regularnych kontaktach. Czasami warto przypomnieć o sobie klientowi, który już dłuższy czas nie miał kontaktu z firmą.

Święta są zawsze dobrym momentem do wręczenia klientowi drobnego upominku. Warto jednak podchodzić do tej formy promocji z dużą delikatnością oraz wyczuciem. Nietaktem jest wręczanie prezentów bardzo kosztownych, czy zbyt osobistych. Upominek od firmy powinien być elegancki, oraz subtelny. Bardzo dobrze, gdy jest również praktyczny wtedy mamy gwarancje, że kontrahent będzie z niego korzystał, dzięki czemu nie zapomni o firmie.

Długopis z grawerem, podkładka pod myszkę, podstawka pod telefon, zegar na biurko, czy klawiatura do komputera to prezenty praktyczne. Wręczając klientowi w prezencie długopis z grawerem warto zadbać, by był elegancki. Warto postawić na długopis metalowy, gdyż jest bardziej wytrzymały. Długopis plastikowy warto zostawić sobie jako gadżet reklamowy rozdawany potencjalnym klientom.

Kosz ze słodyczami jest dobry na każą okazję. Jest to również bardzo neutralny prezent, co jest niezmiernie ważne, gdyż niestosowny upominek może przynieść więcej szkody niż pożytku. Kolejnym pomysłem jest orientalna herbata czy kawa. Tu pokazujemy klientowi, że jest nam dobrze znany, a jego preferencje nie są dla nas tajemnicą.

Nie tylko prezenty pomogą utrzymać dobre relacje z kontrahentami. Warto również czasami zorganizować imprezę firmową. Na takim spotkaniu powinni pojawić się klienci firmy. Nie można również zapomnieć o pracownikach, od których zależy dobre imię firmy i sympatyczne oraz owocne kontakty z klientami.

Długopisy z grawerem dostępne są w ofercie Grawernia.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You May Also Like

Błędnie wystawiona faktura

Każda firma wystawia faktury na swoje usługi i towary, jak również je przyjmuje za zakupione produkty dla firmy. Faktura jest bardzo ważnym dokumentem, bo zawiera dane produktu, datę jego zakupu,…
View Post

MBO – sposób na wzmocnienie lojalności

Dzisiaj przedsiębiorcy zarządzając firmą muszą borykać się z wieloma dość specyficznymi problemami. Jednym z nich jest brak lojalności pracowników. Najczęściej bowiem ich główną motywacją są zarobki, zaś jeśli uznają je…
View Post

Problemy na drodze do sukcesu

Wielu z nas zapewne ma taką sytuację, że od dawna już próbuje znaleźć ciekawą pracę i niestety wysiłki te nie kończą się żadnym sukcesem. Wysyłamy CV w różne miejsca, później…
View Post

Reprywatyzacja w skali

Za sprawą kilku publikacji rozgorzała na nowo dyskusja o reprywatyzacji i zwrotach nieruchomości. Pytanie, jaka jest skala tego problemu?
View Post

Co to jest oprogramowanie Enova365?

Każdy przedsiębiorca pragnie mieć pod kontrolą wszystko, co związane z jego firmą. Tym bardziej, jeśli chodzi o organizacje i podział obowiązków w przedsiębiorstwie. W tym celu bardzo wiele osób decyduje…
View Post