Bez kategorii

CTA marketing: kiedy jest skuteczny?

CTA to skrót od Call to Action. Jest to określenie, które opisuje elementy, czynności mające na celu wymuszenie na użytkowniku podjęcia odpowiednich działań, czyli kliknięć. Najczęściej są to odnośniki tekstowe lub obrazki, które wyróżniają się na tle reszty treści. W tłumaczeniu na język polski, oznacza to „wzywaj do działania”.

CTA to metoda wskazania potencjalnemu klientowi tego, co powinien zrobić na danej stronie internetowej lub w newsletterze. CTA nazywany jest także pewnego rodzaju drogowskazem.

CTA marketing: jak sprawić, by był skuteczny?

CTA marketing to działania, które mają przede wszystkim za zadanie sprawić, by wspomniane działania, elementy były jak najbardziej skuteczne i skłoniły klientów lub użytkowników do wykonania zadań.

Aby CTA był skuteczne, musi być umieszczone w miejscu widocznym, tak aby użytkownik nie musiał go szukać. Powinno znajdować się tam, gdzie odbiorca szybko je znajdzie.

Oprócz tego, CTA to zwroty, które mają wzywać do działania. Aby skutecznie przyciągały uwagę, muszą być krótkie – maksymalnie do trzech słów, których znaczenie będzie przejrzyste i znane każdemu. Odbiorca bowiem nie może zastanawiać się nad tym, czy dany przycisk będzie kierował go tam, gdzie chce.

Warto także mieć na uwadze to, aby przycisk wyróżniał się pod względem wizualnym na tle całej treści wiadomości. Warto sprawić, aby przypominało oddzielny element. W tym wypadku najlepiej jest użyć kolorów kontrastujących, intensywnych odcieni oraz większej czcionki, która lepiej przykuje czyjąś uwagę.

CTA Facebook: co to jest?

W ostatnim czasie wymienia się również przycisk Facebook’a, który najczęściej umieszczany jest między innymi na stronach internetowych. Jego zadanie jest proste – ma zachęcić użytkowników do działania oraz odwiedzenia fan page’a na portalu społecznościowym.

CTA Facebook można z łatwością dodać do strony internetowej lub do bloga. Dzięki przyciskowi Facebook’a, istnieje możliwość zwiększenia ruchu na portalu oraz sprawienia, że odbiorcy chętniej polubią danego fan page’a.

W tym wypadku jednak przycisk Facebook również musi charakteryzować się dobrą wizualnością, odznaczać na tle reszty informacji. Najlepiej, jeśli zostanie on umieszczony na przykład w głównej sekcji strony, bądź w zakładkach „O mnie” albo „Kontakt”, a nawet w menu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You May Also Like

Jak przygotować miejsce do pracy?

Praca przy biurku wymaga odpowiedniego przygotowania. Miejsce pracy musi zostać wyposażone we właściwie dobrane meble, by można było nazywać je ergonomicznym. Co koniecznie musi znaleźć się na dobrze przygotowanym miejscu…
View Post

Nowoczesny biurowiec

Pandemia zmieniła losy świata. Pracownicy, którzy do tej pory codziennie jeździli do biura, dzisiaj najczęściej wykonują swoją pracę w zaciszu domowym. Niektórym osobom łatwiej się zmotywować, inni mają z tym…
View Post

Lokale do wynajęcia – pomoc pośrednika

Osoby szukające idealnego lokalu do swoich potrzeb, często korzystają z profesjonalnego pośrednika, który krok po kroku przeprowadzi ich przez całą procedurę. Jest to wygodne, praktyczne rozwiązanie, które pozwala zaoszczędzić sporo…
View Post

Szkolenie okresowe dla pracodawców

Dyrektor szkoły, właściciel zakładu produkcyjnego, kierownik wydziału organizacyjnego oraz wszyscy inni, którzy zatrudniają lub kierują określoną grupą pracowników, muszą obligatoryjnie przejść szkolenie BHP dla osób kierujących pracownikami. Jest to określone…
View Post

Wybierz najlepszy manometr do gazu

Manometry do gazu to urządzenia służące do pomiaru ciśnienia gazu w różnego rodzaju instalacjach. Są niezbędnym sprzętem w wielu branżach, jak choćby w serwisach, warsztatach itd. Często używane są także…
View Post