Bez kategorii

Co to jest PPC?

Reklama jest najważniejszym elementem marketingu. Obecnie wyróżniamy kilkanaście rodzajów reklamy. W dobie internetu najpopularniejszą reklamą jest PPC.

Co to jest PPC?

PPC są to kampanie banerów albo płatnych linków, które wyświetlają się na czołowych miejscach w wynikach lub kiedy szuka się określonej frazy. Ponieważ taki rodzaj reklamy jest korzystny, wybiera się właśnie ją, do promocji stron internetowych. Zleceniodawca zapłaci za taki rodzaj reklamy, dopiero kiedy użytkownik kliknie w ten link sponsorowany. W Polsce najpopularniejszym systemem takich reklam jest Google AdWords.

Kampanie PPC mają swoje zalety. Przede wszystkim, kiedy firma dobrze przygotuje i opracuje tą właśnie reklamę dostanie za nią szybkie rezultaty, czyli więcej użytkowników zainteresuje się stroną zrobioną przez dane przedsiębiorstwo. Również, kiedy decyduje się na kampanie ppc można określić do jakiej grupy docelowej chce się trafić. Po uruchomieniu tej kampanii firmy mają dostęp do mierzenia efektów swojej reklamy. W dowolnym momencie można również modernizować wysokość cen za kliknięcie. A najważniejszą zaletą reklam PPC jest to, że firma decyduje ile wyda pieniędzy na taką kampanię. Ale jak każda reklama to i ta ma swoje wady. Największą z nich jest to, że taka kampania ma krótkotrwałe działania, czyli tylko przez pewien czas dana reklama zajmuje wysokie pozycje w płatnych wynikach wyszukiwania. Niestety trzeba codziennie kontrolować naszą kampanię PPC, aby przyniosła zamierzone efekty.

Jak przygotować pierwszy PPC marketing?

Na początku trzeba założyć konto AdWords, można takie konto stworzyć na podstawie istniejącego konta Google, jeżeli ów się takie posiada. Jeżeli jest to pierwsza kampania PPC, kreator poprowadzi nas poprzez ten program. Pierwsze co trzeba zrobić to ustali budżet dzienny, który przeznaczy się na PPC marketing. Kiedy ustalimy go, na stronie pojawi się oszacowania średnia liczba wyświetleń oraz kliknięć na dzień. Następnie wybieramy lokalizację kampanii. Można wybrać cały kraj lub kilka miejscowości. Kolejny krok dotyczy ustalenia sieci, na której będzie skierowana kampania. Kolejny i najważniejszy krok to wybranie słów kluczowych. Kreator na tej stronie proponuje, żeby wykorzystać 15-20 haseł. Po wybraniu ich, sprawdza popularność w sieci wyszukiwania. Później firma ustala stawkę za kliknięcie w naszą reklamę. Ostatnim elementem jest oczywiście stworzenie prostej reklamy tekstowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You May Also Like

Dokumenty aplikacyjne

Każdy człowiek, który stara się o pracę, musi przygotować dokumenty aplikacyjne. Tak jest od bardzo dawna i zdecydowana większość ludzi doskonale wie, że tymi dokumentami jest tak zwane CV czyli…
View Post

Skąd czerpać wiedzę o marketingu?

Stale rozwijająca się technologia sprawia, że marketing otrzymuje do dyspozycji mnóstwo nowych narzędzi, pozwalających mu na skuteczne realizowanie swoich zadań. Dzięki temu każdy, kto chce budować silną markę i dobrze…
View Post

Biuro modułowe – przyszłość biznesu

Handel w dzisiejszych czasach to nieraz konieczność zachowania ogromnej elastyczności. Zwłaszcza ma to ogromne znaczenie w dużych miastach. Częścią tej elastyczności może być konieczność zorganizowania biura w dowolnym miejscu, w…
View Post

Jaki prezent na pożegnanie pracownika?

Od czasu do czasu dzieje się tak, że pracownicy kończą współpracę z firmą. Jest to naturalna kolej rzeczy, której nie można czasem zatrzymać. Wielu pracowników zdecyduje się zostać w pracy…
View Post

Specjalistyczne urządzenia z igłami pomiarowymi

Urządzenia pomiarowe, które można zaprogramować i skonfigurować składają się z wielu czujników i elementów testowych. Jednym z takich elementów, który bezpośrednio mierzy, konkretną wartość fizyczną w badanym urządzeniu lub ciele…
View Post