Bez kategorii

Co to jest PPC?

Reklama jest najważniejszym elementem marketingu. Obecnie wyróżniamy kilkanaście rodzajów reklamy. W dobie internetu najpopularniejszą reklamą jest PPC.

Co to jest PPC?

PPC są to kampanie banerów albo płatnych linków, które wyświetlają się na czołowych miejscach w wynikach lub kiedy szuka się określonej frazy. Ponieważ taki rodzaj reklamy jest korzystny, wybiera się właśnie ją, do promocji stron internetowych. Zleceniodawca zapłaci za taki rodzaj reklamy, dopiero kiedy użytkownik kliknie w ten link sponsorowany. W Polsce najpopularniejszym systemem takich reklam jest Google AdWords.

Kampanie PPC mają swoje zalety. Przede wszystkim, kiedy firma dobrze przygotuje i opracuje tą właśnie reklamę dostanie za nią szybkie rezultaty, czyli więcej użytkowników zainteresuje się stroną zrobioną przez dane przedsiębiorstwo. Również, kiedy decyduje się na kampanie ppc można określić do jakiej grupy docelowej chce się trafić. Po uruchomieniu tej kampanii firmy mają dostęp do mierzenia efektów swojej reklamy. W dowolnym momencie można również modernizować wysokość cen za kliknięcie. A najważniejszą zaletą reklam PPC jest to, że firma decyduje ile wyda pieniędzy na taką kampanię. Ale jak każda reklama to i ta ma swoje wady. Największą z nich jest to, że taka kampania ma krótkotrwałe działania, czyli tylko przez pewien czas dana reklama zajmuje wysokie pozycje w płatnych wynikach wyszukiwania. Niestety trzeba codziennie kontrolować naszą kampanię PPC, aby przyniosła zamierzone efekty.

Jak przygotować pierwszy PPC marketing?

Na początku trzeba założyć konto AdWords, można takie konto stworzyć na podstawie istniejącego konta Google, jeżeli ów się takie posiada. Jeżeli jest to pierwsza kampania PPC, kreator poprowadzi nas poprzez ten program. Pierwsze co trzeba zrobić to ustali budżet dzienny, który przeznaczy się na PPC marketing. Kiedy ustalimy go, na stronie pojawi się oszacowania średnia liczba wyświetleń oraz kliknięć na dzień. Następnie wybieramy lokalizację kampanii. Można wybrać cały kraj lub kilka miejscowości. Kolejny krok dotyczy ustalenia sieci, na której będzie skierowana kampania. Kolejny i najważniejszy krok to wybranie słów kluczowych. Kreator na tej stronie proponuje, żeby wykorzystać 15-20 haseł. Po wybraniu ich, sprawdza popularność w sieci wyszukiwania. Później firma ustala stawkę za kliknięcie w naszą reklamę. Ostatnim elementem jest oczywiście stworzenie prostej reklamy tekstowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You May Also Like

Naczynia i opakowania biodegradowalne

Chcesz wspierać środowisko naturalne i zacząć korzystać z opakowań biodegradowalnych? Zależy Ci na ekologii swoich działań i podejmowanych wyborów? Sprawdź opakowania ekologiczne, które ulegają biodegradacji i dowiedz się, jakie są…
View Post

Jak dobrać wykładzinę do biura?

Wykładzina do biura może stworzyć w pomieszczeniu ciekawą atmosferę. W zależności od potrzeby można postawić na uniwersalną lub bardziej kontrastową stylistykę. Jaka sprawdzi się najbardziej?
View Post

Jak zadbać o bezpieczeństwo firmy?

Prowadzenie działalności gospodarczej nie jest łatwe. Przedsiębiorca musi mierzyć się z wieloma wyzwaniami. Jednym z problemów, które napotykają przedsiębiorcy, są zawiłości prawne, z którymi muszą mierzyć się każdego dnia. Jak…
View Post