Bez kategorii

Google Merchant Center i dodawanie pierwszych produktów

Google Merchant Center to inaczej Zakupy Google, stanowiące formę porównywarek cen. Zalety porównywarek zna każdy, dlatego Google postawiło na swoje własne rozwiązanie w tej kwestii, które daje możliwość poprawy widoczności sklepu w sieci i lepszego dotarcia do obecnych jak i potencjalnych klientów.

Google Merchant Center co to jest?

Zakupy Google to rozwiązanie, które można szybko dostrzec podczas wyszukiwania określonych produktów po danym słowie kluczowym w tradycyjnej wyszukiwarce. Wówczas też odrazu niemal dostrzega się nie tylko sam produkt, ale też dodatkowe opisy, zdjęcia i ceny. Pole, na którym są one widoczne posiada też opis w formie np. „Zobacz tutaj”. Są to reklamy danych produktów, które wchodzą w zakres oferty „Zakupy Google”.

Google merchant center co to jest i dlaczego stanowi wygodne rozwiązanie marketingowe?

Rozwiązanie Google zakupy to opcja, która umożliwia przeniesienie do konkretnego sklepu już z pozycji wyszukiwarki. Jest to proste w obsłudze i nie stanowi problemu dla żadnego użytkownika sieci. Z marketingowego punktu widzenia do okazja do zwiększenia widoczności danych produktów i sprzedaży, co ma wpływ na kampanię marki i osiągane zyski danego przedsiębiorstwa. Samo rozwiązanie jest niezwykle proste w obsłudze i z punktu widzenia użytkowników ogranicza czas jaki trzeba poświęcić na zakupy.

Google zakupy jak dodać i oferować swoje produkty?

Aby korzystać z tego rozwiązania trzeba przede wszystkim przesłać do wyszukiwarki informacje o własnym sklepie i o jego asortymencie. By dana oferta była wyświetlana nie tylko w samej zakładce „Zakupy” ale też miedzy reklamami niezbędne jest połączenia konta GMC z Google Ads.

Google zakupy jak dodać i o czym jeszcze pamiętać?

Dla osób, które prowadzą swój sklep w sieci istotne znaczenie ma ruch, który generuje sprzedaż i ma wpływ na kwestie wizerunkowe. Dlatego korzystanie z takich narzędzi jak opcja „Zakupów” jest dobrym wyborem dla wizerunku i osiąganych wyników. Sam ruch na stronie, tworzony przez osoby zainteresowane danymi produktami to przesłanka w kierunku rozwoju sklepu. Dotyczy to takich klientów, którzy utożsamiają się z daną marka, akceptują ceny i chcą na bieżąco śledzić określone produkty. Nie zmienia to faktu, że nadal o klienta trzeba walczyć, ale z pewnością ta droga jest znacznie prostsza, a nowoczesne rozwiązania wpływają na jej efektywność.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You May Also Like

Kalendarz adwentowy w marketingu i reklamie

Przedświąteczny czas skłania producentów różnych branż do organizowania promocji. Zachęcające czerwone etykiety pojawiają się na sklepowych pułkach przyciągając wzrok klienta. Duża konkurencja sprawia, że coraz ciężej jest napędzać sprzedaż. Firmy…
View Post

Gdzie chować złote monety

Amerykanów ogarnia nowa gorączka. Gorączka złota, oczywiście. Większość mieszkańców USA nie ufa ani rządowi w Waszyngtonie, ani bankom i Wall Street. W efekcie zabezpieczają swoją przyszłość finansową na własną rękę.…
View Post