Bez kategorii

Co to jest PPC?

Reklama jest najważniejszym elementem marketingu. Obecnie wyróżniamy kilkanaście rodzajów reklamy. W dobie internetu najpopularniejszą reklamą jest PPC.

Co to jest PPC?

PPC są to kampanie banerów albo płatnych linków, które wyświetlają się na czołowych miejscach w wynikach lub kiedy szuka się określonej frazy. Ponieważ taki rodzaj reklamy jest korzystny, wybiera się właśnie ją, do promocji stron internetowych. Zleceniodawca zapłaci za taki rodzaj reklamy, dopiero kiedy użytkownik kliknie w ten link sponsorowany. W Polsce najpopularniejszym systemem takich reklam jest Google AdWords.

Kampanie PPC mają swoje zalety. Przede wszystkim, kiedy firma dobrze przygotuje i opracuje tą właśnie reklamę dostanie za nią szybkie rezultaty, czyli więcej użytkowników zainteresuje się stroną zrobioną przez dane przedsiębiorstwo. Również, kiedy decyduje się na kampanie ppc można określić do jakiej grupy docelowej chce się trafić. Po uruchomieniu tej kampanii firmy mają dostęp do mierzenia efektów swojej reklamy. W dowolnym momencie można również modernizować wysokość cen za kliknięcie. A najważniejszą zaletą reklam PPC jest to, że firma decyduje ile wyda pieniędzy na taką kampanię. Ale jak każda reklama to i ta ma swoje wady. Największą z nich jest to, że taka kampania ma krótkotrwałe działania, czyli tylko przez pewien czas dana reklama zajmuje wysokie pozycje w płatnych wynikach wyszukiwania. Niestety trzeba codziennie kontrolować naszą kampanię PPC, aby przyniosła zamierzone efekty.

Jak przygotować pierwszy PPC marketing?

Na początku trzeba założyć konto AdWords, można takie konto stworzyć na podstawie istniejącego konta Google, jeżeli ów się takie posiada. Jeżeli jest to pierwsza kampania PPC, kreator poprowadzi nas poprzez ten program. Pierwsze co trzeba zrobić to ustali budżet dzienny, który przeznaczy się na PPC marketing. Kiedy ustalimy go, na stronie pojawi się oszacowania średnia liczba wyświetleń oraz kliknięć na dzień. Następnie wybieramy lokalizację kampanii. Można wybrać cały kraj lub kilka miejscowości. Kolejny krok dotyczy ustalenia sieci, na której będzie skierowana kampania. Kolejny i najważniejszy krok to wybranie słów kluczowych. Kreator na tej stronie proponuje, żeby wykorzystać 15-20 haseł. Po wybraniu ich, sprawdza popularność w sieci wyszukiwania. Później firma ustala stawkę za kliknięcie w naszą reklamę. Ostatnim elementem jest oczywiście stworzenie prostej reklamy tekstowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You May Also Like

Kursy i szkolenia SEP

Obecnie rynek pracy rozwija się i zmienia bardzo dynamicznie. W związku z tym pracownicy, jak i pracodawcy muszą się do niego przystosować. Dzisiaj zmiana branży czy stałe rozszerzanie kwalifikacji nie…
View Post

Co to są znaki bezpieczeństwa?

Znaki bezpieczeństwa jest to zestaw symboli, który dotyczy przestrzegania zasad bezpieczeństwa oraz higieny. Stosowane są przeważnie w zakładach pracy i w miejscach użyteczności publicznej. Wszystkie znaki są podstawowymi oznaczeniami każdego…
View Post

Czy warto kupować używane autobusy?

Pomimo stale rosnącej liczny samochodów na miejskich drogach, w dalszym ciągu ogromną popularnością cieszą się miejskie autobusy. Nic więc dziwnego, że wiele miast, również tych mniejszych inwestuje w tabor takich…
View Post