Masz doświadczenie, wiele potrafisz i wiesz, że się nadajesz, ale jak utwierdzić w tych przekonaniach przyszłego pracodawcę?
Możesz zacząć lepiej zarabiać, zdobywać nowe doświadczenie i rozwijać się, jeśli wiesz, jak napisać CV, które zachęci do wykręcenia twojego numeru telefonu.
Jak napisać CV, żeby chętnie wstawać do pracy?
Marzysz o objęciu stanowiska, które podniesie status Twojego życia i da ci satysfakcję z wykonywanych obowiązków? Wiedząc, jak napisać CV możesz każdego dnia chętnie wstawać do pracy. Od czego zacząć?
Żeby lepiej zarabiać lub pracować na wymarzonym stanowisku, musisz na jednej kartce A4 (tak na jednej! Nie dwóch, nie trzech, tylko właśnie jednej) zebrać wszystkie, najważniejsze informacje o sobie. Wydaje się, że wszystkie czynniki są ważne, ale istotne jest, aby wybrać te najważniejsze i pożądane dla danego stanowiska. Jak to zrobić?
Metoda selekcji, czyli jak „uwieść” rekrutera?
Możesz szybko odebrać telefon z zaproszeniem na rozmowę kwalifikacyjną, jeśli twoje CV zostanie zauważone.
6 sekund – tyle czasu poświęca osoba, która ogląda dokument. Mało? Jeśli CV odznacza się przejrzystością i słowami, których rekruter poszukuje, tyle czasu wystarcza, aby wiedział, że chce do ciebie zadzwonić.
Warto zacząć od spisania tego „co już masz”. Czyli? Wykształcenie, doświadczenie, umiejętności. Następnie, metodą selekcji warto wyeliminować parametry, które dla danego stanowiska mogą okazać się „zbędne”.
Potrafisz szyć dziecięce ubranka? Super! Jednak ta umiejętność dla stanowiska księgowej nie będzie najważniejsza. Jeśli jednak szyjesz ubranka, prawdopodobnie odznaczasz się skrupulatnością i dokładnością, a te cechy w zawodzie, który chcesz objąć, są już wartościowe.
Dobry nawyk – pochwal się
Zgromadzone umiejętności i kwalifikacje są cennym atrybutem, którym warto się chwalić. Skromność to ładna cecha, ale nie w biznesie. Jak napisać CV w którym się nienachalnie pochwalisz, a tym samym zachęcisz do wybrania twojej kandydatury?
Można „zasypać” rekrutera faktami, które nic mu nie powiedzą.
– umiejętności sprzedażowe,
– łatwość w nawiązywaniu kontaktów,
– doświadczenie w pracy zespołowej.
Frazy znane, ale nie koniecznie lubiane. Dlaczego? Ponieważ nic o tobie nie mówią.
A gdyby tak?
– w ciągu ostatnich 3 lat pracowałem w 30 osobowym zespole, w którym, dzięki łatwości nawiązywania kontaktów, zostałem wyznaczony na lidera projektu,
– w ciągu 3 kwartałów, zrealizowałam 110% narzuconych mi planów sprzedażowych.
Brzmi inaczej, ale nie nachalnie. Dzięki konkretom trafiasz w punkty, których potencjalny pracodawca szuka. CV jest pierwszym miejscem, w którym możesz się zaprezentować. Dalsza część nastąpi podczas rozmowy kwalifikacyjnej.