Bez kategorii

Jak zadbać o relacje z klientem?

Podstawą istnienia każdej firmy są jej klienci. Dobre relacje z kontrahentami to sposób na osiągnięcie sukcesu i sprawne funkcjonowanie. Co wpływa na dobre stosunki z klientami, i jak o nie dbać?

Na czas, na miejsce, na pewno

Zadowolony klient, to klient, który został dobrze obsłużone. Nie zależnie od rodzaju prowadzonej działalności możemy mieć pewność, że konkurencja w branży jest duża i wielu przedsiębiorców chciałoby przejąć klienta, który współpracuje z naszą firmą.

Jedynym sprawdzonym i pewnym sposobem utrzymania kontrahentów jest dbanie o zaspokojenie ich potrzeb. Odpowiednia obsługa oparta na terminowym i solidnym działaniu jest kluczem do sukcesu.

Jak o sobie przypomnieć?

Nie zawsze współpraca z klientami polega na systematycznych i regularnych kontaktach. Czasami warto przypomnieć o sobie klientowi, który już dłuższy czas nie miał kontaktu z firmą.

Święta są zawsze dobrym momentem do wręczenia klientowi drobnego upominku. Warto jednak podchodzić do tej formy promocji z dużą delikatnością oraz wyczuciem. Nietaktem jest wręczanie prezentów bardzo kosztownych, czy zbyt osobistych. Upominek od firmy powinien być elegancki, oraz subtelny. Bardzo dobrze, gdy jest również praktyczny wtedy mamy gwarancje, że kontrahent będzie z niego korzystał, dzięki czemu nie zapomni o firmie.

Długopis z grawerem, podkładka pod myszkę, podstawka pod telefon, zegar na biurko, czy klawiatura do komputera to prezenty praktyczne. Wręczając klientowi w prezencie długopis z grawerem warto zadbać, by był elegancki. Warto postawić na długopis metalowy, gdyż jest bardziej wytrzymały. Długopis plastikowy warto zostawić sobie jako gadżet reklamowy rozdawany potencjalnym klientom.

Kosz ze słodyczami jest dobry na każą okazję. Jest to również bardzo neutralny prezent, co jest niezmiernie ważne, gdyż niestosowny upominek może przynieść więcej szkody niż pożytku. Kolejnym pomysłem jest orientalna herbata czy kawa. Tu pokazujemy klientowi, że jest nam dobrze znany, a jego preferencje nie są dla nas tajemnicą.

Nie tylko prezenty pomogą utrzymać dobre relacje z kontrahentami. Warto również czasami zorganizować imprezę firmową. Na takim spotkaniu powinni pojawić się klienci firmy. Nie można również zapomnieć o pracownikach, od których zależy dobre imię firmy i sympatyczne oraz owocne kontakty z klientami.

Długopisy z grawerem dostępne są w ofercie Grawernia.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You May Also Like

Jak wybrać dobry fotel konferencyjny?

Spośród wielu mebli niezbędnych do wyposażenia biura, jednymi z najważniejszych elementów pozostają krzesła konferencyjne. Są one najlepszym wyborem do sal, w których będą prowadzone długie rozmowy czy negocjacje. Dobry fotel…
View Post

Polski prawnik we Włoszech

Wzmożony przepływ ludności w ramach Unii Europejskiej sprawia, że coraz większa liczba polskich obywateli musi uczestniczyć w postępowaniach sądowych w innych państwach. W takich wypadkach dobrze jest skorzystać z pomocy…
View Post

Pomysł na prezent

Wielkimi krokami zbliżają się urodziny Twoich rodziców lub dziadków? Zastanawiasz się co zakupić im w tym roku z tej właśnie okazji? Nie masz zielonego pojęcia, na co się zdecydować, ani…
View Post

Kalendarz adwentowy w marketingu i reklamie

Przedświąteczny czas skłania producentów różnych branż do organizowania promocji. Zachęcające czerwone etykiety pojawiają się na sklepowych pułkach przyciągając wzrok klienta. Duża konkurencja sprawia, że coraz ciężej jest napędzać sprzedaż. Firmy…
View Post