Bez kategorii

Optymalizacja kosztów konfekcjonowania

Procesy związane z przepływem towarów w przedsiębiorstwie produkcyjnym, handlowym i dystrybucyjnym są bardzo ważne, a ich usprawnienie często może zostać potraktowane jako kluczowa kwestia rozwoju firmy. Nie wszystkie firmy posiadają jednak infrastrukturę potrzebną, aby w pełni wykorzystać możliwości konfekcjonowania. Usługi warto zlecić zewnętrznej firmie,

Konfekcjonowanie towaru – co to?

Konfekcjonowanie produktów znane jest również pod angielskim terminem co-packing. Tego rodzaju procesy polegają na zmianie niektórych cech opakowania towaru bez jednoczesnej ingerencji w jego cechy fizyczne. Konfekcjonowanie ma na celu zwiększenie atrakcyjności danego rodzaju towaru, aby więcej klientów zainteresowało się możliwością jego nabycia. Konfekcjonowanie ma liczne zalety, których z całą pewnością nie powinno się lekceważyć. W końcu byle jak zapakowane produkty nie przyciągną uwagi klienta, co może wyraźnie odbić się na spadku sprzedaży bezpośredniej. Prawidłowo opakowany produkt jest również lepiej chroniony, a jego transport i magazynowanie stają się znacznie ułatwione.

Rodzaje konfekcjonowania

Istnieją odmienne rodzaje procesów związanych z konfekcjonowaniem, do których zalicza się między innymi przepakowywanie produktów. Towary drobnicowe można umieszczać w mniejszych opakowaniach, a mniejsze opakowania łączyć w zgrzewki i inne opakowania zbiorcze. Konfekcjonowanie towaru może również polegać na umieszczeniu na jego opakowaniu etykiety, które informować będzie klienta o cechach fizycznych produktu. Możliwe jest także nanoszenie kodów kreskowych i podobnych oznaczeń. Firma specjalizująca się w co-packingu może ponadto dodawać różnego rodzaju gratisy do wnętrza opakowania, co przełoży się na polepszenie wrażenie konsumentów płynących z obcowania z daną marką.

Ile kosztuje konfekcjonowanie produktów?

Konfekcjonowanie produktów najczęściej zleca się zewnętrznym przedsiębiorstwom z lepszą infrastrukturą, dzięki czemu możliwe jest pełne wykorzystanie potencjału tych procesów. Wybór firmy warto zacząć od określenia własnych potrzeb, a także od zapoznania się z opiniami o danym przedsiębiorstwie. Dobre konfekcjonowanie nigdy nie jest tanie, jednak możliwe jest znalezienie firmy stosującej daleko zoptymalizowane procesy, która jest w stanie zapewnić wysoce konkurencyjną cenę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You May Also Like

Kursy SEP – co to?

Dla wszystkich osób, które są zainteresowane urządzeniami elektrycznymi oraz zajmują się użytkowaniem oraz kontrolowaniem tych urządzeń elektrycznych, powstają specjalne kursy SEP (Stowarzyszenia Elektryków Polskich). Dzięki uczestnictwu w takich kursach, osoby…
View Post

Metody znakowania odzieży

Nie tylko w branży reklamowej, ale również w innych dziedzinach często istnieje konieczność umieszczenia jakiegoś napisu lub obrazka na materiale. Z jakiej metody wtedy skorzystać?
View Post