Bez kategorii

Marketing bloga – jak go przeprowadzić?

Blogowanie stało się dziś niezwykle popularne, a wiele osób prowadzi swoje blogi także w nadziei, że przyniosą im one stały dochód pasywny dzięki rozmaitym programom afiliacyjnym. Bez narzędzia, jakim jest marketing blog nie będzie jednak w sieci widoczny, więc powinno się zadbać odpowiednio o jego promocję.

Organiczne wyniki wyszukiwania, czyli SEO

Skuteczny, w przypadku strony, jaką jest blog marketing opiera się między innymi na pozyskaniu autentycznego, czyli organicznego, ruchu. Osiąga się to dzięki działaniom SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacji wyników wyszukiwania.

Celem SEO jest takie konstruowanie strony internetowej i obecnych na niej treści, by były one przychylnie poostrzegane przez algorytmy indeksujące w wyszukiwarce, które nagradzają wartościowe dla internautów strony awansem w hierarchii wyników wyszukiwania.

Jeżeli prowadzi się w ten sposób marketing blog będzie lepiej widoczny w sieci często po upływie nawet kilku miesięcy, lecz efekt będzie dość trwały, a pozyskany ruch będzie znacznie bardziej wartościowy od tego pozyskanego przez reklamę płatną, która jest zresztą dla większości blogerów nieosiągalna ze względu na wysokie koszty.

Jaka inaczej można promować bloga w sieci?

Prowadząc stronę, jaką jest blog marketing nie powinien jednak ograniczać się tylko do działań SEO, a bardzo często to nie z wyszukiwarki grupa docelowa trafia na daną stronę. Ogromną rolę w dzisiejszym marketingu internetowym odgrywają bowiem media społecznościowe i zdarza się, że blog, który jest mało widoczny w przeglądarce, przyciąga olbrzymi ruch właśnie przez social media.

Prowadzony w przypadku bloga marketing może między innymi wykorzystywać dwie najlepsze dla jego promocji platformy, jakimi są Pinterest i Twitter. Popularność obu serwisów jest w Polsce olbrzymia i przerosły one Facebooka pod względem potencjału marketingowego.

Prowadząc marketing bloga, powinno się dodatkowo korzystać z rozmaitych narzędzi marketingowych i analitycznych. Bardzo ważne jest korzystanie z narzędzi do zarządzania marketingiem w social mediach, w tym do planowania postów. Do tego obowiązkowo powinno się korzystać z Google Analytics, a także wbudowanych narzędzi reklamowych na Twitterze i Pintereście, które są płatne, jednak nawet przy bardzo małym budżecie można uzyskać dzięki nim spory poziom konwersji, jeżeli dobrze skonstruuje się kampanie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You May Also Like

Na czym polega nadruk sublimacyjny?

Rosnące oczekiwania konsumentów dotyczące odwzorowywania różnych grafik, obrazów, wzorów na różnych materiałach sprawiają, że z roku na rok przybywa nowych technik nadruku, a technologia wciąż jest udoskonalana i poprawiana, tak…
View Post

Kupno wymarzonego domu

Marzysz o własnym domu, ale nie wiesz, jak się do tego zabrać? Kupno nieruchomości może wydawać się skomplikowane, ale dzięki naszemu przewodnikowi już niebawem będziesz mógł nazywać się dumnie właścicielem…
View Post

Kalendarz książkowy jako ciekawy prezent

Wyszukanie ciekawego prezentu często jest sporym problemem, zwłaszcza gdy chodzi o obdarowanie osoby, której nie znamy dość dobrze. Jednym z ciekawszych pomysłów na taki właśnie, interesujący i jednocześnie bardzo przydatny…
View Post

Czym są tak zwane uprawnienia Sep?

SEP – pod tym skrótem kryje się nic innego, jak Stowarzyszenie Elektryków Polskich. Jest to organizacja, która odpowiada za tworzenie kursów, do których może przystąpić praktycznie każdy, spełniając minimalne wymagania…
View Post