Wykorzystanie marketingu RTB to sposób na uwiarygodnienie korzyści dla klientów. Jest to doskonały sposób na budowanie wiarygodności marki oraz produktu. Natomiast trzeba brać pod uwagę, że ten typ marketingu może nie zawsze się sprawdzić.
W jakich sytuacjach można wykorzystać rtb marketing:
– gdy można łatwo przedstawić sile strony marki
– gdy ma się argumenty uwiarygodniające wyjątkowość produktu
– gdy oferuje się produkty z odpowiedniej kategorii. Trzeba brać pod uwagę, że nie przy wszystkich produktach kampanie rtb są w stanie się sprawdzić. Wiele firm decyduje się na wykorzystanie emocji w ramach komunikacji stosowanej w marketingu. Jest to znacznie lepszym rozwiązaniem dla firm oferujących produkty, które są homogeniczne. Wówczas uwiarygodnienie wyjątkowości produktu może być bardzo trudne przy wykorzystaniu niepodważalnych argumentów.
Planowanie produktu
Najlepszym sposobem w jaki można wykorzystać rtb marketing jest rozważnie jego zastosowania na etapie planowania produktu, a często nawet całej marki. Wówczas przy działaniu w niszy może okazać się, że kampania rtb to idealny sposób na wyróżnienie się. Uczciwy, jasny, prezentujące realne korzyści przekaz może okazać się wielką przewagą w stosunku do konkurencji. Gdy wybiera się argumenty, które ma wykorzystać kampania rtb trzeba wybierać takie, które nie zostaną podważone przez klientów, konkurentów, instytucje publiczne. Wówczas wszelkie działania związane z RTB mogą okazać się fiaskiem.
Dlaczego konsument na wierzyć marce?
Budowanie wiarygodności to bardzo długotrwały proces. Znacznie łatwiej jest stracić wiarygodność marki niż ją zyskać. Działa tu znana zasada, że pozytywne informacje klienci przekażą maksymalnie jedynie jednej osobie, gdy negatywne przedstawią nawet dziesięciu. Wynika to z ludzkiej psychologii, gdzie znacznie bardziej pamiętamy negatywne sytuacje, które związane były ze stratą, stresem.Gdy postawi się na kampanie rtb pozwalające na budowanie relacji z klientami, która opiera się na wiarygodność można jednak bardzo dużo zyskać. Przede wszystkim można budować długoterminowe relacje ze stałymi klientami.