Google Merchant Center umożliwia nie tylko stworzenie skutecznej kampanii reklamowej, ale też zarządzanie nią i dostosowywanie do swoich potrzeb takich parametrów, jak budżet dzienny czy stawka CPC. Jeśli korzystasz z Google Merchant Center, to z pewnością zastanawiasz się, co zrobić, żeby Twoja kampania była skuteczna. Głowa do góry! Podpowiemy Ci!
Zarządzanie kampanią produktową w Google Merchant Center może odbywać się na dwa sposoby: przy pomocy grup reklam oraz przy pomocy grup produktów.
Jak zarządzać kampanią Google Merchant Center przy pomocy grup reklam?
Tworzenie grup reklam w kampanii produktowej pomaga w ustalaniu stawek oraz uzyskiwaniu dostępu do różnorodnych funkcji.
Jak zorganizować grupę reklam? W taki sposób, aby odzwierciedlały one sposób grupowania produktów pod kątem funkcji kampanii oraz ustalania stawek. Tworząc grupy należy więc uwzględnić między innymi:
– wykluczające frazy,
– raporty wyszukiwanych haseł,
– dostosowania marek.
Warto też wiedzieć, że w jednej kampanii można otworzyć kilka grup reklamowych. Jeśli dany produkt zostanie umieszczony w różnych grupach, wówczas Google uwzględni tylko najwyższą stawkę ustaloną dla całej kampanii. Można również stworzyć grupę ze wszystkimi swoimi produktami i ustalić dla nich tę samą stawkę bądź też kilka mniejszych grup, uporządkowanych pod kątem kategorii albo marki.
Utworzenie grup reklamowych dla najlepszych marek pozwala na skonfigurowanie dla każdej z nich oddzielnych ustawień związanych z frazami wykluczającymi oraz dostosowywaniem stawek.
Jak zarządzać kampanią przy pomocy grup produktów?
Google Merchant Center umożliwia również zarządzanie kampanią przy pomocy grup produktów. Polega to na zarządzaniu swoim asortymentem w ramach grup produktów w taki sposób, by móc ustalać stawkę przy pomocy właśnie tych grup zamiast słów kluczowych. Warunek jest jednak taki, że wszystkie produkty muszą mieć taką samą cenę.
Jak zacząć? Na samym początku będziesz mieć jedną grupę reklam, która będzie zawierała jedną grupę produktów (czyli cały Twój asortyment). Aby ceny w większym stopniu odpowiadały ustalonym przez Ciebie celom kampanii, wartą tę grupę podzielić na kilka mniejszych.
Google Merchant Center umożliwia tworzenie siedmiopoziomowych grup produktów. Każdy z tych poziomów może charakteryzować się inną ceną oraz cechami takimi jak marka czy kategoria produktu.
Grupy produktów w google merchant Center umożliwiają dzielenie produktów również ze względu na inne cechy. Należą do nich między innymi: identyfikator produktu, marka, kategoria, niestandardowe etykiety, kanał, a także stan i typ produktu.