Bez kategorii

Dobrze napisane CV – szansa na skuteczną rekrutację

Poszukiwanie nowej pracy wiąże się z przygotowaniem odpowiedniego CV, które będzie zawierało istotne z punktu widzenia pracodawcy informacje, a jednocześnie zachęci go do bliższego zapoznania się z naszą aplikacją. Tworzenie CV nie jest takie trudne, szczególnie dlatego, że gotowe przykłady można znaleźć w sieci i na nich się wzorować.

Jak napisać dobre CV?

Tworzenie CV od początku należy rozpocząć od ustalenia specyfiki firmy, w której chcielibyśmy uzyskać stanowisko pracy odpowiednie dla siebie. W tym celu warto zapoznać się z profilem działalności firmy, aby zamieścić zachęcające do naszej kandydatury informacje.

Dobrze napisane CV powinno zawierać wszystkie dane, takie, jak imię i nazwisko, datę urodzenia, wykształcenie oraz szczegółowy przebieg pracy zawodowej. Warto także zamieścić informacje o hobby, zainteresowaniach, czy też preferencjach.

Wśród danych warto zamieścić także umiejętności oraz uprawnienia nabyte na szkoleniach, kursach oraz innych formach dokształcania. Potencjalni pracodawcy mogą wykorzystać nawet umiejętności niezwiązane bezpośrednio ze stanowiskiem pracy, które oferują.

Jaką formę powinno posiadać dobrze napisane CV?

Tworzenie CV od początku powinno opierać się na uporządkowanej formie graficznej, zwierać przejrzyste akapity, wypunktowania oraz tytuły działów, co znacznie ułatwi czytanie odbiorcy. Zbita treść oraz zbyt dużo wyróżniających się elementów nie jest dobrym pomysłem.

Dobrze napisane CV nie powinno być dłuższe niż dwie strony formatu A cztery, ponieważ zbyt długa treść może zniechęcić pracodawcę do szczegółowego zapoznania się z naszą aplikacją.

Dla przejrzystości pisma warto stosować tabulatory, listy, a także pogrubioną czcionkę, która zwróci uwagę czytelnika na informacje, na których nam najbardziej zależy i które stanowią nasze największe walory jako przyszłego pracownika.

Czym jest CV?

Można powiedzieć, że ten popularny dokument służący do aplikacji jest pismem marketingowym, które ma za zadanie zachęcić potencjalnego odbiorcę do bliższego zainteresowania się naszą kandydaturą.

CV ma przemawiać do potencjalnego pracodawcy za pomocą faktów, dlatego mnie warto za bardzo się rozpisywać, a raczej w sposób interesujący zasygnalizować swoje atuty, które mogą przydać się w przyszłej pracy.

Ciekawa forma, przejrzystość treści oraz niezbyt przesadne używanie ozdobników są zawsze zachęcające do zapoznania się z całością. A dobre pierwsze wrażenie z reguły przekłada się na chęć osobistego poznania i przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You May Also Like

Wybór biura rachunkowego

Przedsiębiorcy wchodzący na rynek często mają kłopot ze znalezieniem odpowiedniego biura rachunkowego. Wybór ten jest istotny, ponieważ prowadzenie księgowości to bardzo odpowiedzialna sprawa. Nie warto zlecać jej komukolwiek. Czym cechować…
View Post

Różnorodność materiałów opakowaniowych

Materiały opakowaniowe są bardzo zróżnicowane, właściwie ich przykłady nie mają w ogóle żadnych granic. W tego typie ofercie są pudełka, koperty, papier, folie ochronne, kartony, materiały wypełniające, torby, torebki i…
View Post

Kiedy można wykorzystać RTB marketing?

Wykorzystanie marketingu RTB to sposób na uwiarygodnienie korzyści dla klientów. Jest to doskonały sposób na budowanie wiarygodności marki oraz produktu. Natomiast trzeba brać pod uwagę, że ten typ marketingu może…
View Post