CTA to skrót od Call to Action. Jest to określenie, które opisuje elementy, czynności mające na celu wymuszenie na użytkowniku podjęcia odpowiednich działań, czyli kliknięć. Najczęściej są to odnośniki tekstowe lub obrazki, które wyróżniają się na tle reszty treści. W tłumaczeniu na język polski, oznacza to „wzywaj do działania”.
CTA to metoda wskazania potencjalnemu klientowi tego, co powinien zrobić na danej stronie internetowej lub w newsletterze. CTA nazywany jest także pewnego rodzaju drogowskazem.
CTA marketing: jak sprawić, by był skuteczny?
CTA marketing to działania, które mają przede wszystkim za zadanie sprawić, by wspomniane działania, elementy były jak najbardziej skuteczne i skłoniły klientów lub użytkowników do wykonania zadań.
Aby CTA był skuteczne, musi być umieszczone w miejscu widocznym, tak aby użytkownik nie musiał go szukać. Powinno znajdować się tam, gdzie odbiorca szybko je znajdzie.
Oprócz tego, CTA to zwroty, które mają wzywać do działania. Aby skutecznie przyciągały uwagę, muszą być krótkie – maksymalnie do trzech słów, których znaczenie będzie przejrzyste i znane każdemu. Odbiorca bowiem nie może zastanawiać się nad tym, czy dany przycisk będzie kierował go tam, gdzie chce.
Warto także mieć na uwadze to, aby przycisk wyróżniał się pod względem wizualnym na tle całej treści wiadomości. Warto sprawić, aby przypominało oddzielny element. W tym wypadku najlepiej jest użyć kolorów kontrastujących, intensywnych odcieni oraz większej czcionki, która lepiej przykuje czyjąś uwagę.
CTA Facebook: co to jest?
W ostatnim czasie wymienia się również przycisk Facebook’a, który najczęściej umieszczany jest między innymi na stronach internetowych. Jego zadanie jest proste – ma zachęcić użytkowników do działania oraz odwiedzenia fan page’a na portalu społecznościowym.
CTA Facebook można z łatwością dodać do strony internetowej lub do bloga. Dzięki przyciskowi Facebook’a, istnieje możliwość zwiększenia ruchu na portalu oraz sprawienia, że odbiorcy chętniej polubią danego fan page’a.
W tym wypadku jednak przycisk Facebook również musi charakteryzować się dobrą wizualnością, odznaczać na tle reszty informacji. Najlepiej, jeśli zostanie on umieszczony na przykład w głównej sekcji strony, bądź w zakładkach „O mnie” albo „Kontakt”, a nawet w menu.