Dobrze przygotowany opis produktu to coś, co może świetnie sprzedawać każdy rodzaj towarów i usług. Jednakże jego stworzenie wcale nie jest proste. Ich przygotowywanie wymaga znajomości schematów i procedur. Co powinny zawierać dobrze przygotowane opisy produktów?
Korzyść
Zaznaczmy przede wszystkim, że klient wcale nie chce kupić produktu. On chce kupić korzyść, jaka płynie z posiadania konkretnej rzeczy lub ze skorzystania z danej usługi. Przykładowo ktoś, kto kupuje ołówek, wcale nie potrzebuje ołówka. On potrzebuje możliwości pisania po prawie każdej powierzchni i w każdej pozycji. Tworzenie opisów produktów wymaga umiejętności dostrzegania takich nieoczywistych korzyści w każdej rzeczy, która ma zostać sprzedana. Wszędzie można znaleźć korzyść, choć nie zawsze jest to łatwe. Warto jednak się postarać po to, by stworzyć opis, który rzeczywiście będzie sprzedawał. W końcu opis powinien być tak zaprojektowany, by ostatecznie przekonywał klienta do zakupu. To jeden z ostatnich elementów ścieżki zakupowej, więc powinien zostać dobrze wykorzystany. W przeciwnym wypadku klient może jednak postawić na konkurencję.
Parametry
Każdy opis produktu powinien też zawierać dokładny opis parametrów charakteryzujących dany produkt. To właśnie one pozwalają na dobre osadzenie go w rzeczywistości, a klientowi dają najwięcej konkretnych odpowiedzi na pytania. Dzięki podaniu parametrów produktu klient nie musi domyślać się, co kupuje. Jest też mniejsze ryzyko, że poczuje się rozczarowany, gdy odpakuje już swoje zakupy. Im droższy jest dany produkt, tym więcej konkretów powinno się podać. W ten sposób opisy produktów mogą przyczynić się do zmniejszania wątpliwości klientów i mogą przyczynić się do większej wiarygodności sklepu.
Call to action
Wiele osób zapomina, że tworzenie opisów produktów ma na celu ich sprzedanie. Oznacza to, że opis powinien być zakończony jakimś wezwaniem do działania. Klient musi wiedzieć, czego oczekuje od niego sprzedawca. Oczywiście można zostać przy klasycznym „kup teraz”, ale można też pozwolić sobie na bardziej finezyjne rozwiązania i teksty. Ważne jest jedynie, by wezwanie zachęcało do zakupu. Nie ma jednak reguły, że musi to robić w sposób oczywisty.