Bez kategorii

Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym, korzystając z celów inteligentnych Google Analytics?

Ludzie uwielbiają kupować przez internet, bo na wyciągnięcie ręki mają dobra ze wszystkich stron świata, bez kolejek do kasy, z szybką płatnością i dostawą pod swoje własne drzwi najczęściej już na drugi dzień. Ludzie uwielbiają też buszować w internecie i w sklepach w sieci, co nie zawsze kończy się przecież dokonaniem jakiejkolwiek transakcji. Z punktu widzenia właściciela sklepu internetowego, to nie do końca korzystna sytuacja. Warto wdrażać zatem rozwiązania poprawiające konwersję, czyli stosunek wizyt zakończonych transakcją do ogólnej liczby wizyt w sklepie.

Cele inteligentne w Google Analytics

Nie każdy właściciel witryny internetowej czy sklepu zleca optymalizację strony między innymi poprzez odpowiednie jej pozycjonowanie, specjalizującym się w tym agencjom. Niektórzy działają na własną rękę, a jedynym narzędziem używanym do obserwowania statystyk jest Google Analytics. Korzystając z tego bezpłatnego narzędzia można jednak wdrożyć wiele pozytywnych zmian na swojej stronie. Od pewnego czasu dostępne jest narzędzie, jakim są Cele inteligentne w Google Analytics. Łącząc swoje konto Google Analytics z kontem Google AdWords, można włączyć inteligentny cel google analytics, a następnie wyciągać z tego ważne dla siebie informacje. Cele inteligentne Google Analytics analizują dane dotyczące najlepszego ruchu na danej stronie, a następnie pozwalają na wdrażanie zmian, które mają prowadzić do zwiększenia konwersji.

Kiedy można wyłączyć inteligentny cel Google Analytics?

Czy to funkcjonalne narzędzie jest dostępne dla każdego? Należy mieć włączone konto Google AdWords, za pomocą którego można zarabiać, umieszczając różne reklamy na swoich witrynach i blogach. Oczywiście konto Google AdWords służy również do umieszczania swoich własnych reklam, które kierują między innymi do witryny internetowej czy sklepu. To właśnie połączenie Google Analytics i Google AdWords, przy odpowiedniej ilości kliknięć w przypadku drugiego konta (co najmniej 500 kliknięć w reklamy), pozwala na włączenie celów inteligentnych. To właśnie wtedy ta funkcja analizuje najlepsze ” kliknięcia”, które zakończyły się na przykład wizytą w sklepie i dokonanymi tam zakupami. Z perspektywy konwersji ważne są natomiast nie tylko same zakupy, ale też na przykład zapisanie się do newslettera czy samo włożenie rzeczy do koszyka w wirtualnym sklepie. Analiza tego najlepszego ruchu pozwala bardziej precyzyjnie docierać z przyszłą reklamą do użytkownika. W ogólnym uproszczeniu tego dotyczą cele inteligentne w Google Analytics.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You May Also Like

Content marketing co to jest?

Mianem tym określa się strategię marketingową w internecie oraz poza nim, która pozwala uzyskać stałe, zaufane grono klientów. Dzięki tej strategii publikowane i promowane są treści zawierające cenne informacje dla…
View Post