Procesy związane z przepływem towarów w przedsiębiorstwie produkcyjnym, handlowym i dystrybucyjnym są bardzo ważne, a ich usprawnienie często może zostać potraktowane jako kluczowa kwestia rozwoju firmy. Nie wszystkie firmy posiadają jednak infrastrukturę potrzebną, aby w pełni wykorzystać możliwości konfekcjonowania. Usługi warto zlecić zewnętrznej firmie,
Konfekcjonowanie towaru – co to?
Konfekcjonowanie produktów znane jest również pod angielskim terminem co-packing. Tego rodzaju procesy polegają na zmianie niektórych cech opakowania towaru bez jednoczesnej ingerencji w jego cechy fizyczne. Konfekcjonowanie ma na celu zwiększenie atrakcyjności danego rodzaju towaru, aby więcej klientów zainteresowało się możliwością jego nabycia. Konfekcjonowanie ma liczne zalety, których z całą pewnością nie powinno się lekceważyć. W końcu byle jak zapakowane produkty nie przyciągną uwagi klienta, co może wyraźnie odbić się na spadku sprzedaży bezpośredniej. Prawidłowo opakowany produkt jest również lepiej chroniony, a jego transport i magazynowanie stają się znacznie ułatwione.
Rodzaje konfekcjonowania
Istnieją odmienne rodzaje procesów związanych z konfekcjonowaniem, do których zalicza się między innymi przepakowywanie produktów. Towary drobnicowe można umieszczać w mniejszych opakowaniach, a mniejsze opakowania łączyć w zgrzewki i inne opakowania zbiorcze. Konfekcjonowanie towaru może również polegać na umieszczeniu na jego opakowaniu etykiety, które informować będzie klienta o cechach fizycznych produktu. Możliwe jest także nanoszenie kodów kreskowych i podobnych oznaczeń. Firma specjalizująca się w co-packingu może ponadto dodawać różnego rodzaju gratisy do wnętrza opakowania, co przełoży się na polepszenie wrażenie konsumentów płynących z obcowania z daną marką.
Ile kosztuje konfekcjonowanie produktów?
Konfekcjonowanie produktów najczęściej zleca się zewnętrznym przedsiębiorstwom z lepszą infrastrukturą, dzięki czemu możliwe jest pełne wykorzystanie potencjału tych procesów. Wybór firmy warto zacząć od określenia własnych potrzeb, a także od zapoznania się z opiniami o danym przedsiębiorstwie. Dobre konfekcjonowanie nigdy nie jest tanie, jednak możliwe jest znalezienie firmy stosującej daleko zoptymalizowane procesy, która jest w stanie zapewnić wysoce konkurencyjną cenę.