Wypuszczenie produktu spożywczego na rynek wiąże się również z jego odpowiednim zapakowaniem, zarówno pod kątem trwałości, jak i atrakcyjności wizualnej. To dość trudna sztuka, która ma chronić znajdujący się wewnątrz produkt przed wysypaniem się, a także przed działaniem czynników zewnętrznych. Pewną ulgą dla producentów jest fakt, że są firmy świadczące profesjonalne pakowanie usługowe i często warto właśnie im oddać tę czynność.
Trudna sztuka pakowania
Aby zapakować produkt sypki należy mieć w swojej firmie specjalnie poświęcony temu zadaniu dział, maszyny, wykwalifikowanych pracowników. Outsourcing tej usługi, czyli powierzenie jej w ręce firmy zewnętrznej, może oszczędzić czas, pieniądze i energię, które można poświęcić na ważniejsze zadania. Warto nadmienić, że maszyny wykorzystywane do pakowania trzeba konserwować i serwisować. Korzystanie z firm zewnętrznych to często czysta oszczędność.
Pakowanie sypkich produktów
Usługowe pakowanie produktów sypkich obejmuje wszystkie suche składniki spożywcze, wśród których znajdują się kawy, herbaty, mąki, kasze, ryż, cukier, sól czy w końcu bakalie czekolada i wiele innych. Wśród dostępnych usług jest pakowanie w saszetki, płaskie torebki, torebki z fałdą boczną, doypacki z korkiem i bez korka lub inne opakowania w zależności od potrzeb klienta. Bardzo często zlecenia są robione na indywidualne potrzeby.
Outsourcing to oszczędność
Firmy zajmujące się usługowym pakowaniem produktów sypkich są w stanie wykonać trwałe, bezpieczne i przede wszystkim atrakcyjne opakowania na produkty, dzięki czemu producenci nie musza się tym zajmować i obawiać o swoje wyroby. W dobrym opakowaniu chodzi o to, żeby nie tylko przyciągnęło uwagę potencjalnego klienta, ale również dobrze zabezpieczało znajdujący się w środku produkt przed wysypaniem, utratą swoich właściwości – jak to bywa w przypadku silnie aromatycznych kaw i herbat, a także żeby nie nabierały wilgoci jak ryż czy sól.
Elastyczność i tworzenie spersonalizowanych etykiet
Pakowanie usługowe umożliwia również tworzenie opakowań tego samego produktu na potrzeby różnych klientów. Akcje promocyjne, edycje limitowane i świąteczne – wszystko to jest codziennością handlową producentów żywności. Dzięki profesjonalnym parkom maszynowym i urządzeniom do pakowania wszystko dzieje się w pełni automatycznie i bardzo sprawnie.