Bez kategorii

Co to jest content marketing?

Content marketing z roku na rok zyskuje coraz bardziej na popularności i jego definicja jest również coraz szersza. Czym zatem dokładnie cechuje się ten rodzaj marketingu?

Content marketing co to jest?

Content marketing w języku polskim jest określany jako marketing treści i stanowi pewien rodzaj strategii marketingowej, która wykorzystywana jest w sieci w celu zdobycia określonej grupy odbiorców. W ramach wspomnianej strategii należy tworzyć wartościowe publikacje, które zapewnią sympatię odbiorców a co za tym idzie, wytworzy się pewnego rodzaju relacja na linii twórca – grupa odbiorców. Bardzo istotne jest, aby publikowane treści były wartościowe, interesujące i przydatne dla odbiorców, aby target został osiągnięty a grupa odbiorców mogła się powiększać. Content marketingiem nie można zatem nazwać jednostronny przekaz reklamowy, ponieważ zakłada on budowanie długotrwałych i silnych relacji z odbiorcami.

Jakie treści wpisują się w marketing treści?

Marketing treści musi zostać odpowiednio dobrany do wieku grupy odbiorców, a także do rodzaju ulubionych aktywności w sieci. Dobrym przykładem tego rodzaju marketingu może być tworzenie i rozpowszechnianie w internecie ciekawych filmików, webinarów, prezentacji czy też artykułów. Bardzo istotna jest forma, w jakiej treści zostaną podane odbiorcom, ale również istotny jest również content, czyli treść. Aby zdobyć wierne grono odbiorców nie należy im serwować infantylnych i dziecinnych treści, jeśli naszą grupą docelową nie są dzieci uwielbiające różnego rodzaju zabawy czy bajki. Treść komunikatu musi być interesująca dla odbiorcy i musi zostać podana w atrakcyjny sposób.

Najważniejsze korzyści płynące z content marketingu

Dobry marketing treści potrafi zdziałać prawdziwe cuda, dlatego nie należy go bagatelizować. Jeśli w dzisiejszych czasach z ust przedsiębiorcy lub twórcy internetowego nadal pyta pytanie: „content marketing co to jest?” oznacza to, że najprawdopodobniej nie radzi on sobie zbyt dobrze z działaniami w sieci. Marketing treści potrafi w znaczący sposób zwiększyć ruch na stronie internetowej sklepu, jak również zwiększyć jej widoczność w wyszukiwarce Google. Ponadto efektywny marketing pomaga w zbudowaniu zaufania klientów do marki, a co za tym idzie zwiększenie jej popularności co przekłada się na sprzedaż.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You May Also Like

Najczęściej popełniane błędy w CV

Podczas pisania CV wielu kandydatów popełnia sporo błędów. Część z nich jest oczywista i łatwo zauważalna, jednak niektóre z nich można w bardzo łatwy sposób przeoczyć, ponieważ są bardzo subtelne…
View Post