Jaki wpływ na efektywność sprzedaży ma konfekcjonowanie towaru?

Konfekcjonowanie produktów jest niezwykle ważnym etapem pośrednim pomiędzy wyprodukowaniem towaru, a jego wprowadzeniem do sprzedaży, zarówno hurtowej, jak i detalicznej. To właśnie ten etap nadaje ostateczny kształt poszczególnym przedmiotom oraz sprawia, że staje się on bardziej atrakcyjny dla potencjalnych klientów.

Na czym polega konfekcjonowanie towaru?

Jest to pakowanie poszczególnych elementów partii towarów w odpowiednie opakowanie, dzięki którym może on być wykładany na półki sklepowe w sposób uporządkowany. Konfekcjonowanie logistyka ma bardzo istotne znaczenie także dla możliwości wygodnego i optymalnego transportu. Poszczególne sztuki produktu pakuje się w identyczne standardowe woreczki, pudełka lub kartoniki ręcznie lub za pomocą specjalnych maszyn pakujących. Czynności te są wykonywane we własnym zakresie przez producentów lub zleca się je do realizacji firmom zewnętrznym. Oprócz pojedynczego pakowania, konfekcjonowanie to także tworzenie palet za pomocą folii, które z znacznym stopniu ułatwiają transport.

Konfekcjonowanie logistyka to niezwykle ważne czynności dla podniesienia atrakcyjności wizualnej produktu. Ciekawa grafika, kolorystyka oraz kształt opakowania może wyróżniać konkretny towar spośród innych tego samego rodzaju. Konfekcjonowanie produktów ma na celu głównie wyeksponowanie w sposób pozytywny towarów, aby zainteresował on potencjalnych klientów.

Jakie informacje może uzyskać klient z opakowań detalicznych?

Konfekcjonowanie towaru ma na celu także przekazanie klientom ważnych informacji dotyczących danego produktu. Na opakowaniu oprócz znaków rozpoznawczych producenta znajdują się istotne z punktu widzenia konsumenta wiadomości o składzie. Takie dane są szczególnie ważne, jeśli chodzi o produkty spożywcze. Dodatkowo na opakowaniach jednostkowych umieszczane są kody kreskowe i metki samoprzylepne informujące klienta o cenie produktu, a także o ewentualnych rabatach lub promocjach.

Konfekcjonowanie produktów to jednak nie tylko pojedyncze pakowanie, ale także tworzenie zestawów i pakietów promocyjnych. Sprzedawcy chętnie korzystają z takiej formy konfekcjonowania, ponieważ obecnie ogromna konkurencja wymaga stosowania różnego rodzaju akcji marketingowych i promocyjnych, aby przyciągnąć do siebie klientów oraz ich zatrzymać przy swojej ofercie.