MBO – sposób na wzmocnienie lojalności

Dzisiaj przedsiębiorcy zarządzając firmą muszą borykać się z wieloma dość specyficznymi problemami. Jednym z nich jest brak lojalności pracowników. Najczęściej bowiem ich główną motywacją są zarobki, zaś jeśli uznają je za niesatysfakcjonujące, będą szukać innej pracy. Jaki system zarządzania pomoże nam tutaj nieco jednak wzmocnić lojalność pracowników?

System zarządzania MBO – najlepsze wyjście z sytuacji!

Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na fakt, że dzisiaj powinno się stawiać nie na ciągłe podnoszenie pensji, lecz na skuteczną motywację. Co zaś do niej należy? Otóż na pewno pracownik będzie lepiej pracował, jeśli będzie czuł się związany z firmą, jeżeli pokażemy mu, że rzeczywiście on dla nas dużo znaczy.

Dlatego też warto wprowadzić w firmie system MBO. Na czym polega to rozwiązanie? Otóż jest to system zarządzania oparty na realizacji celów firmy. Wiele osób pewnie powie w tym momencie, że przecież każda firma działa realizując swoje cele i co w tym dziwnego? A jednak…

Cechy szczególne MBO

Tym, co wyróżnia MBO na tle innych zespołów zarządzania jest przede wszystkim duże spojrzenie na potrzeby i możliwości pracownika. Tutaj bowiem panuje zasada pewnej kaskady. Zarząd firmy określa ogólne cele, do których dąży organizacja, zaś pracownicy każdego kolejnego szczebla precyzują to, określając co mogą zrobić oni sami czy ich zespoły.

W efekcie każdy pracownik ma poczucie, że jego praca rzeczywiście ma sens. Jednak, aby tak się stało, wyznaczone cele muszą spełniać kilka cech. Jakich? Przede wszystkim muszą być konkretne, precyzyjne, mierzalne, określone w czasie, dostępne oraz realne.

MBO – wdrożenie do firmy

Jak zatem widać wprowadzenie systemu zarządzania MBO zdecydowanie ma swoje plusy. Warto jednak podkreślić, że wprowadzenie tego systemu w strukturę firmy nie jest takie proste, jakby się mogło wydawać. Warto zatem znaleźć porządne szkolenie, na którym nauczymy się, jak to robić.

Zwróćmy jednak przede wszystkim uwagę na to, kto prowadzi szkolenie MBO. Czy jest to osoba doświadczona, kompetentna, czy posiada stosowne umiejętności. Ponadto warto określić, czy firma prowadząca szkolenie posiada już jakieś godne uwagi rekomendacje, czy opinie o niej są na pewno dobre.